گوسفند زنده

پخش دام قائم از سال ۱۳۸۵ مشغول کار بوده تمام دامها بصورت کاملا سالم بهداشتی و در کوتاهترین زمان ممکنه تحویل مشتریان عزیز داده می شود. برای دریافت گوسفند زنده خود کافی است با ما تماس حاصل فرمایید و در کوتاهترین زمان ممکن گوسفند زنده خودرا تحویل بگیرید.

گوسفند زنده

پخش دام قائم از سال ۱۳۸۵ مشغول کار بوده تمام دامها بصورت کاملا سالم بهداشتی و در کوتاهترین زمان ممکنه تحویل مشتریان عزیز داده می شود. برای دریافت گوسفند زنده خود کافی است با ما تماس حاصل فرمایید و در کوتاهترین زمان ممکن گوسفند زنده خودرا تحویل بگیرید.

مرکز دام زنده قائم انجام کلیه امور قصابی در محل ودرب منازل شهروندان پایتخت تهران ارائه مینمایید که شامل قصاب گوسفندزنده در محل و قصاب گوساله زنده و قصابی بره و قصابی بز و قصابی مرغ و خروس .این مرکز سفارش گوسفند زنده همراه باقصاب مجرب در محل شما را ارائه مینمایید .
انجام امور قصابی درمحل از انواع دام و طیور انجام میشوددام قائم تهران تحویل در محل باقصاب و تحویل به مراکز خیریه داده میشود
فعالیتهای قصابی قائم در زمینه دام زنده اعم از قصابی گوسفند و قصابی گوساله.
انواع قصابی قائم:قصابی گوساله زنده.قصابی گوسفند زنده ، قصابی شتر زنده ، قصابی بره و بزغاله زنده ، قصابی انواع طیور و دام در خدمت مشتریان پایتختی تهران ارائه میشود

فروش گوسفند های محلی در اسرع وقت با قصاب

با مجوز رسمی از اداره دامپزشکی

گوسفند – بره – گوساله زنده جهت قربانی در مراسمات به همراه قصاب مجرب

طبقه بندی موضوعی

۲۳ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

راه کارهای زیادی برای افزایش سود دهی گوسفند و دام ها وجود دارد. یکی از روش های مهم این کار، استفاده از داروهای تنظیم کننده هورمون ، برای افزایش تعداد دفعات جفت گیری در حیوان است . یکی از اولین حیواناتی که انسان برای استفاده از آن ، رام کرد گوسفند بوده است.

گوسفند می تواند در اکثر شرایط آب و هوایی پرورش یابد و رشد کند و با کمترین و فقیر ترین علوفه ها هم می تواند به رشد خود ادامه دهد.البته در کشور ما اولین هدف برای پرورش گوسفندان استفاده از گوشت آن است و پشم و پوست آن جایگاه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

نکته مهم دیگر این است که گوسفندان بر خلاف دیگر حیوانات نیاز به جایگاه خاص ، همراه با تجهیزات گران قیمت برای پرورش نیستند . انسان ها نیز برای ادامه حیات خود علاوه بر مواد غذایی گوناگونی که استفاده می کنند ، نیاز به پروتئین هم جزو یکی از اصلی ترین آنها است . نیاز هر روزه انسان ها به پروتئین کاملا مشهود است و درست است که امروزه مواد مختلفی جایگزین گوشت حیوانات شده است ولی باز اکثر مردم طعم گوشت گوسفند و گوساله را به این مواد و فراورده های جدید ترجیح می دهند.
• رگولین
رگولین در واقع یک قطعه ای است که روی گوش گوسفند های نر و ماده به کمک وسیله ای تفنگ مانند وصل می کنند . چند قطعه از رگولین را زیر پوست حیوان نر و ماده قرار می دهند ، البته این جاگذاری در نرها باید حدود 7 روز زودتر از ماده ها انجام شود . بعد از گذشت 50 روز می توان گوسفندان نر و ماده را درون یک گله کنار هم قرار داد و شاهد تاثیر این هورمون های کاشته شده بود .
البته بهتر است دامپزشک این کاشت را انجام دهد.خواص موجود در رگولین ، ترشح هورمون ملاتونین است که کم کم ، به بدن حیوان وارد می شود و باعث می شود که گوسفند ماده ، تصور کند روز بسیار کوتاه و شب ها طولانی شده اند. این حس ، دام را به یاد فصل جفتگیری می اندازد . یعنی می تواند به جز اواخر پاییز و اوایل بهار در فصول دیگر هم شاهد جفتگیری دام ها بود .
نکته ای که حائز اهمیت ، این است که کاشت این قطعه ، هیچ خطری را در هیچ یک از مراحل رشد گوسفندان و حتی بره های تازه متولد شده ندارد و در سال بعد هم گوسفندان در فصل طبیعی خود شروع به جفتگیری می کنند . ولی مانند هر عملی این کارباید در محیط مناسب و بهداشتی و با استفاده از وسیله های بهداشتی انجام شود تا امکان عفونت و آلودگی گوسفندان را تا آنجا که می توان کاهش داد.
• پروار بندی
پرواربندی در واقع فرایند و پروسه ای است که طی آن سعی می شود که وزن گوسفندان را با روش های مختلف و دادن تغذیه مناسب تا آنجا که می توان ، افزایش دهند و درانجام پروار بندی باید به تغذیه و نوع زندگی دام ها توجه ویژه و خاصی کرد.
ابتدا دامداران به تعداد مورد نیاز خود ( مثلا 1500 راس ) بره می خرند و بایدبتوانند در مدت 3 ماه ، بره ها را به گوسفندان سنگین تبدیل کنند تا بتوانند با فروش آنها ، سود بالایی را از آن خود کنند. طی رشد گوسفندان ، هر چه هزینه ها کمتر باشد به همان نسبت هم ، سود بالاتری نصیب پرورش دهنده گان خواهد شد.
برای تهیه گوسفند و گوساله بهداشتی و سالم ، کافیست با گروه فروش گوسفند زنده تماس حاصل فرمایید . در صورت نیاز شما عزیزان ، می توانیم قصاب حرفه ای نیز به محل مورد نظر اعزام کنیم .

پرورش گوسفند زنده

  • فائزه کاظمی
  • ۰
  • ۰

یکی از زمان هایی که سود زیادی را نصیب دامداران می شود ، وقتی است که گوسفندان ماده آنها ، به جای یک بره ، چند بره به دنیامی آوررند . جدیدا برای انجام این کار دامداران ، از روش فلاشینگ استفاده می کنند فلاشینگ باید به طوردقیق و طی مراحل انجام شود تا بتواند ، دامدار را به هدف خود برساند.


باید قبل از انجام فلاشینگ دامپزشک ، دام مورد نظر را به دقت معاینه کند و در صورت نیاز ، کلیه واکسن ها و داروهای ضد انگل را به گوسفند بدهد تا از هر گونه ویروس و بیماری دور بماند.

• فلاشینگ چیست؟
به هر کاری که به صورت ناگهانی باعث تحریک و انگیزش در گوسفندان شود ، فلاشینگ می گویند. اما چند قلو زایی به مجموعه ای از برنامه های غذایی خاص ناگهانی در گوسفندان می گویند که به طورسنتی انجام می شود . در این برنامه غذایی حدود 30 روز ( قبل از جفت گیری تا بعد از جفت گیری ) وبه مقدار روزی 300 گرم دانه غلات به ماده ها می دهند .
• فلاشینگ چگونه روی گوسفندان ماده ، برای چند قلو زایی تاثیر مثبت می گذارد ؟
با افزایش مقدارغذای دام ، سطح قند خون حیوان به طور ناگهانی می رود. این بالا رفتن ناگهانی سطح گلوکز ، یک شوکی را روی قسمت هایی از مغز مانند : هیپوتالاموس و هیپوفیز می گذارد و با عث می شود قسمت های تولید مثلی شروع به فعالیت کنند . با این کار درصد باروری و دوقولو زائی در گوسفندان بسیار بالاتر می رود.
• روش های مختلف فلاشینگ
1. یکی از راحت ترین روش ها که دامدار را به هدف خود می رساند این است که ، بعد از آنکه مزرعه گندم و جو کمباین شد و مقدار زیادی غله روی زمین ریخته شد ، دامدار باید گوسفند را به سمت مزرعه ببرد تا او بتواند به راحتی از خود این غلات و نه از ساقها استفاده کند . البته باید اعتدال در دادن غله به گوسفند را رعایت کرد زیرا اگر دام ها ، بیش از حد و به مقدار زیاد از غلات استفاده کنند ، می تواند بیماری پرخوری را در گوسفندان پدید آورد .
2. ( روش سنتی ) در این روش باید حدودا 300 گرم غله ( گندم ، جو ، ذرت ) روزانه به دام داده شود . البته امروزه ، دادن ذرت به دام ، علاوه بر پایین تر بودن قیمت ، گلوکز بالاتری را هم دارا می باشد و می تواند بهترین انتخاب باشد.
3. در روش بعدی ، نسبت دانه های مورد استفاده برای فلاشینگ (جو ، ذرت ، گندم ) را به میزان یکسان با هم ترکیب می کنند تا مجموع آن به مقدار 250 الی 300 گرم در روز برسد . در حیواناتی که مانند گوسفند نشخوار می کنند ، غلات به جای تبدیل به قند به اسید های چرب تبدیل می شود و وارد خون آنها می شود . پس بهتر است نشاسته قابل هضم و غیر قابل هضم را به گوسفند داد.
4. در روش مدرن همه مواد مورد نیاز و در صد ترکیب غلات به میزان ضروری و لازم به صورت کنسانتره ( ماده ای که تمام آب های موجود و حلال آن خارج شده است ) در آمده و توسط سازمان علوم دامی کشور ساخته شده است. این روش بالاترین درصد موفقیت را از آن خود کرده است.
پخش دام قائم ( گروه گوسفند زنده ) کار خود را از سال 1385 آغاز کرد. از همان ابتدای کار ، هدف ما رضایت مشتریان وعرضه دام سالم و بهداشتی به آنها بوده است . برای دریافت گوسفند و گوساله سالم و بهداشتی و در سریع ترین زمان و همراه با قصاب ، می توانید با گروه فروش گوسفند زنده تماس بگیرید.

چند قلو زایی در گوسفندان

  • فائزه کاظمی
  • ۰
  • ۰

طبق تحقیقات بدست آمده مشاهده شده است که هر روز در تهران به طور متوسط 3000راس گوسفند برای موارد مختلفی از قبیل نذر یا استفاده برای استفاده شخصی داد و ستد می شود.

یکی از روش هایی که از گذشته های دور در روستا ها برای کسب و به دست آوردن روزی حلال از آن بهره می برده اند ، دامداری است . دامداری را می توان زیر شاخه ای از کشاورزی دانست . هر کدام از موجودات زنده برای رشد و نمو به انرژی یا همان غذا نیازمند هستند.
انسان در ابتدا برای فرار از گرسنگی ، از گیاهان و ماهی ها استفاده می کرد ولی بعدها توانست حیوانات مختلف را اهلی کند و این اهلی کردن سود های زیادی برایش به وجود آورد.
شاید سگ را بتوان جزو اولین حیواناتی دانست که انسان اهلی کرده است و هدفش از این کار، نقش حفاظتی سگ و همچنین وفاداری او بود . بعد از سگ نوبت به گوسفند رسید . البته انسان گوسفند را برای فوائدش که گوشت یکی از مهمترین آن بود پرورش داد.
با پیشرفت هایی که در زندگی شهری رخ داد و همچنین افزایش جمعیت جوامع ، انسان بسیار بیشتر از پیش به اهمیت پرورش گوسفند پی برد تا آنجا که به استفاده از این گوشت وابستگی پیدا کرد ، تا آنجایی که توانست از تک تک اعضای گوسفند استفاده بهینه کند . مثلا از پوست آن برای تولید پوشاک استفاده کرد و …
به بیان دقیق تر کشاورزی و دامداری دو قطب اصلی برای تامین معاش خانواده ها و همچنین قدرت اقتصادی خانواده ها بوده اند . در دنیای امروزه با آنکه بشر توانسته در همه زمینه ها روش های نوین را اختراع کند و هزاران شغل جدید پدید آمده است ولی با این حال هنوز کشاورزی و دامداری جزو شغل های اساسی است که پایه های اقتصادی جوامع روی آن ها استوار هستند .
برای مثال شهر بزرگی همچون تهران را در کشور خودمان را در نظر بگیرید.این شهر برای آنکه بتواند نیاز های روزانه ساکنان خود را به گوشت بر طرف کند نیازمند تامین و پرورش و تهیه تعداد بسیار بالایی گوشت گوسفند است به طوریکه داد و ستد این حیوان در طول یک روز بسیار بالا باشد و تعداد افراد بسیاری را روزی می دهد و برایشان کار به وجود آورده است .
این تعداد بالای خرید و فروش روزانه گوسفند که در تهران انجام می شود این آمار در عید قربان ، محرم ، فاطمیه و یا روزهای خاص چندین برابر می شود. طبق نظر یکی از کارشناسان سود حاصل از خرید و فروش گوسفند آنقدر بالاست که برخی از افراد در پایتخت کشورمان به پرورش و نگهداری از گوسفند در آپارتمان روی آورده اند !!! البته این خبر به طور کامل تایید و رسانه ای نشده است ، ولی در بین کسانی که دام را در تهران پرورش می دهند این خبر بسیار شایع است.
طبق تصور بسیاری از مردم ، شغل دامداری و یا فروش گوسفند زنده را فقط برخی از افراد به طور سنتی و در روستا ها انجام می دهند ولی امروزه سودی بالایی که از فروش گوسفند دارد ، خیلی از سرمایه داران را به سوی این کار کشانده است.
یکی از جنگ و جدال هیی که در رابطه با خرید گوسفند زنده وجود دارد بحث ، عرضه بهداشتی این دام به متقاضیان است ، چون بسیاری از مراکز عرضه گوسفند زنده به مباحث بهداشتی این کار اهمیت چندانی نمی دهند و نظارت های لازم از سمت سازمان دامپزشکی کشور را ندارند.
با توجه به آنکه انسان و دام ، طی زنجیره غذایی و … به هم مرتبط هستند هر گونه سهل انگاری در نگهداری و محیط بهداشتی گوسفندان می تواند صدمات جبران ناپذیر و بزرگی را به سلامت انسان ها وارد کند. پس شهروندان عزیز بهتر است از مراکز بهداشتی و معتبر و مراکزی که از سازمان دامپزشکی تائیدیه های لازم را دارند گوسفند و گوساله مورد نیاز خود را تهیه کنند .

معامله و داد و ستد گوسفند زنده

  • فائزه کاظمی
  • ۰
  • ۰

یکی از مهمترین دلواپسی ها یی که ذهن برنامه ریزان را در همه جای دنیا به خود معطوف کرده است ، فراهم کردن غذای مناسب و کافی برای جمعیت انسانی است که تعدادش روز به روز در حال افزایش است . همان طور که می دانیم پروتئین در هرم غذایی انسان ، بالاترین رتبه را دارد.

امروزه در کشورهای اروپایی ، علاوه بر استفاده از پروتئین های حیوانی ( تخم مرغ ، انواع گوشت و…) شروع به استفاده روده گوسفند برای ساخت سوسیس و کالباس کرده اند.
البته نباید تصور کرد که از استفاده از روده گوسفند به تازگی کشف شده است ، بلکه از زمان های دیرین انسان ها به مزایای آن پی برده بودند . برای مثال در ایران قدیم شغلی به نام زهتابی وجود داشت که در آن به پاکسازی روده گوسفند می پرداختند و انسان های اولیه از روده گوسفند ، کمان و تیر تهیه می کردند و به کمک این تیرها و کمان ها به شکار می رفتند ، یعنی گذشتگان ما به خوبی از خواص روده گوسفند آگاهی داشتند .
یکی دیگر از کاربردهای روده در زمان های قدیم ، ساخت زه (وسیله و ابزار موسیقی) بوده است. پس قدمت زهتابی در ایران را می توان مربوط به مدت ها قبل دانست. کیفیت و خوبی این زه تا حدی است که اکنون هم برای ساخت بعضی از سیم های برخی از سازها به جای استفاده از فلز ، سیم و… از همان روده گوسفند کمک می گیرند.
شاید باورش سخت باشد که استفاده از روده گوسفند یکی از سود ده ترین صنایع است. بیشترین استفاده از روده گوسفند در سوسیس سازی است اما از روده گوسفند برای موارد بسیاری استفاده می شود ، نخ بخیه ، ساخت لاستیک های ضد پنچری و همچنین ساخت راکت های تنیس ، نوارهای محکم و قابل اطمینان ، چنگ ، سنتور ، سه تار ، ویالن سل ، چادر شب و… هم استفاده می کنند و همان طور که می دانیم یکی از سریعترین غذا ها که با گوشت آماده ، تهیه می شود سوسیس است.
• ایران یکی از بزرگترین صادر کننده های روده به جهان است.
درست است که رقیب اصلی کشور ایران ، چین است ولی ایرانی ها به تمسخر روده های گوسفند چینی می پردازند و بوی بد روده های چینی ها را غیر قابل تحمل می دانند. درست است که این محصول به عنوان یک کالای صادراتی به کشورهای اروپایی بسیار طرفدار دارد اما متاسفانه در کشور خودمان چندان از آن بهره نمی برند و شاید گاهی برای بسته بندی سوسیس و کالباس در کارخانه ها از آن استفاده کنند. کارشناسان ، روده گوسفند را به سبب قیمتش سومین کالای ارزشمند اقتصادی می دانند .
• صادرات روده
اگر از لحاظ کیفیت و کمیت بخواهیم روده های تولید شده در ایران را بررسی کنیم ، رتبه اول را از آن خود کرده اند ولی از نظر صادرات بعد از زعفران و خاویار جایگاه سوم را به خود اختصاص داده اند با راه اندازی یک کارگاه زهتابی می توان برای تعداد بسیاری از افراد شغل ایجاد کرد ، زیرا زهتابی یک کار زمان بر است و تمامی مراحل ساخت آن با دست انجام می شود.
• مراحل و روش زهتابی
وزنی که روده در آغاز کار دارد ، 2 کیلوگرم است که این وزن در آخر کار به 100 گرم کاهش میابد و این روده ها را می توان از مکان هایی که به کشتار دام ها می پردازند خریداری و تهیه کرد و تمیز کردن و ضد عفونی کردن آنها به کمک نمک انجام می شود. کیفیت روده های ساخته شده در ایران اینقدر بالاست که کشورهای غربی ترجیح می دهند از نوع ایرانی آن استفاده کنند .آنها بسیار تلاش کردند تا نمونه مصنوعی این روده را با کیفیت مشابه نوع ایرانیش تولید کنند ولی تلاش های آنان بی فایده بود . همان طور که می دانیم این محصول با آنکه در کشور خودمان زیاد مصرف ندارد ولی طرفداران زیادی را در دیگر نقاط دنیا دارد و می تواند علاوه بر آنکه می تواند عده زیادی از افراد را مشغول به کار کند می تواند ارز زیادی را هم به کشورمان وارد کند.
شما عزیزان برای تهیه گوسفند و گوساله بهداشتی و سالم می توانید با گروه فروش گوسفند زنده تماس بگیرید.

در آمد زایی با روده گوسفند

  • فائزه کاظمی
  • ۰
  • ۰

یکی از بهترین حیواناتی که می توان به راحتی اهلی کرد ، گوسفند است و می توان به راحتی در اکثر نقاط شهری و روستایی آنها را پرورش داد و برای انسان ها می توانند منافع بسیاری را به ارمغان بیاورد .

گوسفندان را می توان در محیط های مختلفی پرورش داد و هر کدام از نژادهای گوسفندان می توانند تولیدات خاص خود را برای انسان ها داشته باشند ، مثلا نژادهایی از گوسفندان دارای تولید گوشت بالایی هستند و نژادهایی دارای زاد و ولد بالا و بعضی نیز دارای پشم با کیفیت هستند و می توانند سود بالایی را برای دامدار داشته باشند .
در پرواربندی گوسفندان گاهی گوسفندان را به صورت آزادانه برای تغذیه به مکان های مناسب برای چرا در مراتع رها سازی می کنند ، این کار هزینه بسیار کمتری برای دامدار به همراه دارد و همچنین تعداد نیروهایی که برای پرورش گوسفندان در این روش استفاده می شود، بسیار کمتر است ، اما طول مدت برای پرواربندی در این روش بیشتر از پرواربندی در روش های دیگر است،
زیرا غذاهایی که گوسفندان در این روش می خوردند به جای ذخیره همه انرژی به دست آمده از غذا ، صرف پیاده روی برای پیدا کردن علوفه می شود ، و به همین دلیل زمان و مدت بیشتری برای رسیدن گوسفندان به وزن مورد نظر دامدار زمان لازم خواهد بود .
یکی از کم هزینه ترین موادی که می توان برای تغذیه سالم گوسفندان از آن ها بهره برد ، علوفه و مراتع می باشد ، اگر گوسفندان در طول روز مدت بیشتری را به چرا بپردازند می توانند طی مدت کوتاهی افزایش وزن پیدا کنند.
پرواربندی یعنی آنکه بتوانیم وزن گوسفندان را در مدت زمان معین شده افزایش دهیم در برخی از مناطق کشورمان دیده شده است که گوسفندان را برای تغذیه به محل دفن و رهاسازی زباله های می برند و در این میان گوسفندان از زباله های مختلف از جمله زباله های بیمارستانی تغذیه می کنند ، زیرا برای دفن این زباله ها در برخی از شهرها ، چاره ای اندیشیده نشده است و این زباله ها را در مکان های نامناسب رها می کنند و محل های انباشت این زباله ها به هیچ وجه مناسب و پوشیده نیست و باعث می شود دام ها به راحتی وارد این مناطق شوند و از این زباله ها تغذیه کنند و در نهایت این گوسفندان به بازار برای مصرف شهروندان عرضه می شوند .
بعد از رشد گوسفندان و بزرگ شدن آنها ، شاهد تولید مقدار زیادی گوشت گوسفند ناسالم خواهیم بود، و گاهی شاهد خواهیم بود که در داخل معده برخی از این گوسفندان سرنگ های بیمارستانی و …وجود دارد!
البته با وجود این همه اخباری که در برخی از نقاط کشورمان از تغذیه گوسفندان از زباله های بیمارستانی به گوش می رسد ، با این حال عده بسیاری از مسئولان این اخبار را نادرست می دانند و می گویند در کشور چنین شرایطی وجود ندارد.
با توجه به مطالب بیان شده در این مقاله متوجه شدیم که بحث تغذیه در دام ها بسیار موضوع مهم و حساسی است زیرا غذا و گوشتی که انسان مصرف می کند بسیار روی سلامتی او موثر است . اگر گوشتی که انسان برای تهیه غذا تهیه می کند ، با زباله ها و مواد ناسالم و غیر بهداشتی تغذیه شده باشد ، با مصرف آن گوشت ، بیماری ها نیز به انسان منتقل خواهند شد.
پس شما انسان های آگاه بهتر است برای تهیه و تامین مواد خوراکی مخصوصا گوشت گوسفند و گوساله سالم و بهداشتی ، به مراکز بهداشتی پرورش و تولید دام مراجعه کنید . شرکت پخش دام قائم با دارا بودن سالها تجربه در حوزه پخش و پرورش دام سالم و بهداشتی و داشتن تائیدیه های لازم از سازمان دامپزشکی می تواند راه گشای شما عزیزان باشد . شما می توانید برای تهیه گوسفند و گوساله سالم با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

تغذیه برخی از گوسفندان با زباله های بیمارستانی 

  • فائزه کاظمی
  • ۰
  • ۰

گوسفندان هم مانند بسیاری دیگر از موجودات ، می توانند در معرض ابتلا به بیماری ها و انگل هاقرار گیرند . پس در کلیه مراحل پرورش و نگهداری از گوسفندان باید مراقب سلامتی آنها بود تا بتوانند از بیماری ها دور بمانند.

گوسفندان هم مانند بسیاری دیگر از موجودات ، می توانند در معرض ابتلا به بیماری ها و انگل هاقرار گیرند . پس در کلیه مراحل پرورش و نگهداری از گوسفندان باید مراقب سلامتی آنها بود تا بتوانند از بیماری ها دور بمانند.
یکی از شایع ترین مکان هایی که گوسفندان به انواع بیماری ها و انگل ها مبتلا می شوند ، هنگام تغذیه و چریدن دام است . انگل در گوسفند شامل انگل های داخلی و خارجی می شود . انگل های داخلی مانند کپک ، انگل های موجود در معده و ریه ، تنیای روده گوسفند و … می باشند .
• قزل قورت
یکی از بزرگترین کرم های موجود در شیردان دام ، همونکوس کونتوکوس است و روزانه می تواند حجم قابل توجهی خون میزبان خود را بخورد . برای آنکه بتواند به راحتی رشد کند باید شرایط محیطی از قبیل رطوبت ، گرما برایش مهیا باشد ، اصطلاحا به این بیماری قزل قورت می گویند. این کرم به شکل یک نخ قرمز رنگ است که طولش می تواند تا 30 سانتی متر برسد.از علائم اصلی این بیماری می توان به لاغری ، ناتوانی ، توقف در رشد دام ها ، مشکلات کم خونی و همچنین وجود خون در مدفوع حیوان را نام برد.
بعد از مشاهده این علائم ، می توان با انجام یک آزمایش ساده از مدفوع حیوان ، درمان بیماری را شروع کرد و داروهایی جهت درمان این بیماری وجود دارد که می توان از آنها کمک گرفت .
• انگل تنیا ساژیناتا (کرم های کدو)
این کرم ها داری طولی حدود 4 تا 6 متر هستند و طول عمرشان ، گاهی تا بالای 25 سال می رسد . مراحل زندگی این کرم بدین صورت است :
این کرم ها بعد از خارج شدن از بدن انسان به طبیعت راه پیدا کرده و علوفه ها ( غذای اصلی دام ها ) را آلوده می کنند و با خوردن این علوفه آلوده توسط دام و طی مراحلی ، این انگل وارد خون دام می شود و از آنجا خود را به عضله های حیوان می رساند و اگر انسان گوشت آلوده را به صورت نیم پز استفاده کند ، به راحتی می تواند به این بیماری دچار شود .از نشانه های فرد مبتلا به این بیماری می توان سرگیجه ، حالت تهوع ، پرخاشگری ، درد در قسمت آپاندیس و … را نام برد.
o برای جلوگیری از گسترس این بیماری باید :
1. هنگام آبیاری مراتع و انجام کشاورزی ، از آب های تمیز و بهداشتی استفاده کنیم .
2. بعد از سر بریدن حیوان بهتر است گوشت آن را به مدت حداکثر 10 روز در دمای زیر 10 درجه سانتی گراد قرار دهیم.
3. وضعیت پرورش دام ها را بررسی کنیم ، یعنی بتوانیم دام ها را در محیط بهداشتی و معتبر پرورش دهیم و به مردم هشدار دهیم که از خوردن گوشت نیمه پز ، خودداری کنند.
• کپک بدن گوسفند
در درون کبد گوسفندان اغلب شاهد نوعی کپک هستیم که این کپک می تواند برای گوسفندان عوارضی از قبیل لاغری ، بی حالی ، ریزش در پشم ها و کم خونی داشته باشد که برای جلوگیری از انتشار این بیماری در گوسفندان بهتر است ، در اوایل و شروع پرورششان ، به آنها داروهای ضد انگل داده شود .
• انگل های بیرون از بدن گوسفند
برای تعریف انگل می توان گفت ، هر موجودی که محل زندگیش روی بدن موجود زنده دیگر باشد را انگل می گویند روی بدن دام ها نیز انگل های خارجی زیادی وجود دارد و برخی از ضررهایی که این انگل ها برای دام ها به وجود می آورند ، عبارتند از :
کم خونی ، لاغری و.. شیوع این انگل ها بین بقیه گله علاوه بر خسارت به خود گوسفند و گوشت آن ، به فراورده هایی که از گوسفندان به دست می آید از جمله چرم و … نیز آسیب وارد می کند. برخی از این انگل های خارجی را می توان شپش ، کنه ، ساس ، کک ، مگس و پشه ها و… را نام برد.
برای تهیه و خرید گوسفند زنده و سالم بهداشتی بهتر است ، با گروه فروش دام زنده تماس حاصل فرمایید.

انگل های گوسفند

  • فائزه کاظمی
  • ۰
  • ۰

کلمه گوساله از دو بخش گو به معنای گاو و ساله به معنای یک ساله تشکیل شده است ، پس گاوهایی که سنشان کمتراز یکسال است را ، گوساله می نامند. بیماری های متفاوتی گوساله ها را تهدید می کند.

در زیر به برخی از بیماری هایی که گوساله ها به آن مبتلا می شوند ، اشاره شده است :
1. بیماری هایی که زمینه ارثی و ژنتیکی دارند.
• در این بیماری در گوساله ها ، تعداد انگشتان کمتر یا بیشتراز تعداد نرمال در مشاهده می شود. این بیماری ، به دلیل عوامل ژنتیکی و به وسیله ژن معیوب ، به گوساله ها انتقال میابد . گوساله ها در این وضعیت با مشکلاتی در راه رفتن مواجه می شوند و مجبور هستند به طور آهسته گام بردارند . در اکثر موارد گوساله های بیمار، به دلیل ناتوانی در خوردن غذا در همان ابتدا تلف می شوند.
• البته سموم ، داروها ( داروهای ضد انگل ) و مواد غذایی مضر مانند گون ، نیز می توانند به صورت نقص هایی در گوساله بروز کنند . همچنین برخی از کمبودها در زنجیره غذایی حیوان نیز می تواند باعث تهدید سلامتی حیوان باشد .
2. بیماری های مرتبط با دستگاه گوارش گوساله ها !
• عدم کار درست مری در برخی از گوساله ها مشاهده می شود و دلیلش می تواند ، مناسب نبودن دمای شیری که گوساله تغذیه می کند باشد ، برای رفع این مشکل می توان به گوساله ها به مدت چند روز او- آر- اس داد.
• اسهال در گوساله ها می تواند دلایل متفاوتی از قبیل استرس ، ارثی بودن ، عفونت ، مسمومیت با انواع خوراکی ها و داروها و …داشته باشد . برای درمان آن می بایست کمبود مایعات در حیوان جبران شود و باید طبق دستور دامپزشک ، داروی مناسب را به صورت خوراکی و یا تزریقی به حیوان داد و اگر اسهال حیوان دلیل باکتریایی و یا ویروسی داشته باشد با حذف شیر برای یک روز ، می توان حیوان را از خطر دور کرد.
3. بیماری هایی که روی دستگاه تنفسی گوساله ها ، تاثیرات منفی بر جای می گذارند.
• بیماری های تنفسی ، معمولا در سن حدود 2 تا 5 ماهگی و در فصل زمستان برای گوساله ها رخ می دهد و دلایل آن را می توان علاوه برعوامل محیطی ، برخی از علائم در بدو تولد گوساله ها دانست .
برای رفع این مشکلات ، می بایست حیوان بیمار را از دیگر گوساله ها جدا کرد و آنتی بیوتیک های لازم را برای گوساله بیمار استفاده کرد.
4. بیماری هایی که پوست حیوان را دچار آسیب می کند .
• پوست حیوانات دریچه ای به درون آنهاست و می توان با مشاهده دقیق آن به برخی از مشکلات حیوان ، پی برد.
• عامل های مختلفی در گوساله ها سبب ریزش مو در آنها خواهد شد از جمله می تواند ارثی ، عدم تغذیه مناسب یا مواجه شدن باعوامل بیماری زا باشد. برای بهبود این ریزش ها باید ابتدا دلایل آن مشخص و سپس برای درمان اقدام شود. درمان هایی که برای این بیماری در نظر گرفته شده است شامل : سالم سازی و ضدعفونی کردن محیط زندگی حیوان و جدا کردن دام های بیمار از دیگر دام ها است .
شرکت پخش دام قائم فعالیت خود را از سال 1385 آغاز کرد و طول این سال ها توانسته دام هایی سالم و بهداشتی را به مشتریان خود عرضه کند . شما همشهریان عزیز در هر کجای از تهران که هستید می توانید جهت تهیه گوسفند و گوساله سالم و بهداشتی با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

بیماری های گوساله ها

  • فائزه کاظمی
  • ۰
  • ۰

طبق تحقیقات بدست آمده مشاهده شده است که هر روز در تهران به طور متوسط 3000راس گوسفند برای موارد مختلفی از قبیل نذر یا استفاده برای استفاده شخصی داد و ستد می شود.

یکی از روش هایی که از گذشته های دور در روستا ها برای کسب و به دست آوردن روزی حلال از آن بهره می برده اند ، دامداری است . دامداری را می توان زیر شاخه ای از کشاورزی دانست . هر کدام از موجودات زنده برای رشد و نمو به انرژی یا همان غذا نیازمند هستند.
انسان در ابتدا برای فرار از گرسنگی ، از گیاهان و ماهی ها استفاده می کرد ولی بعدها توانست حیوانات مختلف را اهلی کند و این اهلی کردن سود های زیادی برایش به وجود آورد.
شاید سگ را بتوان جزو اولین حیواناتی دانست که انسان اهلی کرده است و هدفش از این کار، نقش حفاظتی سگ و همچنین وفاداری او بود . بعد از سگ نوبت به گوسفند رسید . البته انسان گوسفند را برای فوائدش که گوشت یکی از مهمترین آن بود پرورش داد.
با پیشرفت هایی که در زندگی شهری رخ داد و همچنین افزایش جمعیت جوامع ، انسان بسیار بیشتر از پیش به اهمیت پرورش گوسفند پی برد تا آنجا که به استفاده از این گوشت وابستگی پیدا کرد ، تا آنجایی که توانست از تک تک اعضای گوسفند استفاده بهینه کند . مثلا از پوست آن برای تولید پوشاک استفاده کرد و …
به بیان دقیق تر کشاورزی و دامداری دو قطب اصلی برای تامین معاش خانواده ها و همچنین قدرت اقتصادی خانواده ها بوده اند . در دنیای امروزه با آنکه بشر توانسته در همه زمینه ها روش های نوین را اختراع کند و هزاران شغل جدید پدید آمده است ولی با این حال هنوز کشاورزی و دامداری جزو شغل های اساسی است که پایه های اقتصادی جوامع روی آن ها استوار هستند .
برای مثال شهر بزرگی همچون تهران را در کشور خودمان را در نظر بگیرید.این شهر برای آنکه بتواند نیاز های روزانه ساکنان خود را به گوشت بر طرف کند نیازمند تامین و پرورش و تهیه تعداد بسیار بالایی گوشت گوسفند است به طوریکه داد و ستد این حیوان در طول یک روز بسیار بالا باشد و تعداد افراد بسیاری را روزی می دهد و برایشان کار به وجود آورده است .
این تعداد بالای خرید و فروش روزانه گوسفند که در تهران انجام می شود این آمار در عید قربان ، محرم ، فاطمیه و یا روزهای خاص چندین برابر می شود. طبق نظر یکی از کارشناسان سود حاصل از خرید و فروش گوسفند آنقدر بالاست که برخی از افراد در پایتخت کشورمان به پرورش و نگهداری از گوسفند در آپارتمان روی آورده اند !!! البته این خبر به طور کامل تایید و رسانه ای نشده است ، ولی در بین کسانی که دام را در تهران پرورش می دهند این خبر بسیار شایع است.
طبق تصور بسیاری از مردم ، شغل دامداری و یا فروش گوسفند زنده را فقط برخی از افراد به طور سنتی و در روستا ها انجام می دهند ولی امروزه سودی بالایی که از فروش گوسفند دارد ، خیلی از سرمایه داران را به سوی این کار کشانده است.
یکی از جنگ و جدال هیی که در رابطه با خرید گوسفند زنده وجود دارد بحث ، عرضه بهداشتی این دام به متقاضیان است ، چون بسیاری از مراکز عرضه گوسفند زنده به مباحث بهداشتی این کار اهمیت چندانی نمی دهند و نظارت های لازم از سمت سازمان دامپزشکی کشور را ندارند.
با توجه به آنکه انسان و دام ، طی زنجیره غذایی و … به هم مرتبط هستند هر گونه سهل انگاری در نگهداری و محیط بهداشتی گوسفندان می تواند صدمات جبران ناپذیر و بزرگی را به سلامت انسان ها وارد کند. پس شهروندان عزیز بهتر است از مراکز بهداشتی و معتبر و مراکزی که از سازمان دامپزشکی تائیدیه های لازم را دارند گوسفند و گوساله مورد نیاز خود را تهیه کنند .

معامله و داد و ستد گوسفند زنده

  • فائزه کاظمی
  • ۰
  • ۰

بهداشت دام ها

یکی از با اهمیت ترین چیزهایی که در پرورش گوسفندان باید به آن اهمیت داد ، بحث بهداشت آن ها ا ست . با رعایت بهداشت دام ها علاوه بر آنکه می توانیم گوشت بهداشتی را بین مردم توزیع کنیم از تلفات و مرگ و میرهای ناشی از شیوع بیماری بین دام های نیز جلوگیری می شود .

• تعریف بهداشت دام :
کارهایی که برای پرورش بهداشتی دام ها انجام می شود را بهداشت دام ها گویند واگر بتوانیم به امور بهداشتی دام ها را به خوبی رعایت کنیم می توانیم به سلامت فرد و جامعه را هم کمک کنیم زیرا طبق زنجیره غذایی همگی به هم وابسته اند .
• چرا بهداشت در دام ها تا این اندازه دارای اهمیت و ارزش است ؟
زیرا تامین یکی از منابع اصلی غذای انسان ها (پروتئین ) به گوشت دام مرتبط است. یعنی انسان ها ، منبع اصلی و اساسی پروتئین های حیوانی خود را از دام ها تهیه می کنند ، پس برای جلوگیری از بیماری هایی که امکان انتقالشان از حیوانات به انسان ها وجود دارد ، بهتر است به بهداشت جایگاه و مراحل نگهداری دام ها توجه شود یعنی هر چه محل نگهداری دام ها ، بهداشتی تر باشد و دام ها به طور مرتب تحت نظر دامپزشک قرار بگیرند به همان نسبت استقامت دام ها در مقابل بیماری ها بالا تر می رود و مرگ و میر در آنها کاهش میابد و شاهد سود اقتصادی بالاتری برای پرورش دهندگان و صاحبان دامداری ها هستیم.
بعضی از مکان هایی که به پرورش گوسفندان مشغولند به دلیل آنکه بتوانند در هزینه های خود صرفه جویی کنند ، دام هایشان را تحت نظر دامپزشک قرار نمی دهند . فاکتورها و عوامل مختلفی جهت تعیین سلامتی دام ها وجود دارد که در زیر به توضیح برخی از آنها پرداخته ایم.
• میزان گرمای بدن دام
میزان درجه حرارت دام ، به طور معمول بدون تغییر است اما برخی از بیماری ها و یا دمای هوا می تواند در تغییر این درجه حرارت بدن حیوان ، موثر باشند. پس بهتر است درجه حرارت طبیعی برخی از حیوانات را بدانیم.
گوساله ………………..39 تا 40 سانتی گراد
گاو…………………….38.5 درجه سانتی گراد
گوسفند………………..39 تا 40 درجه سانتی گراد
ماکیان………………..40.5 تا 42.5 درجه سانتی گراد
• تعداد متوسط ضربان نبض طبیعی در حیوانات (نوع دام و تعداد ضربان در هر دقیقه )
گاو گوشتی…………….48 تا 60
گوساله……………….70 تا 100
بره…………………..90 تا 100
گوسفند سن بالا………60 تا 65
• طول مدت بارداری در حیوانات
اسب ماده………………حدود 310 روز تا 340 روز
گاو……………………حدود 270روز تا 310 روز
میش ………………..حدود 145روز تا 150 روز
با دانستن اطلاعات بالا می توان به راحتی هر گونه تغییرات در دام ها بررسی کرد و هر تغییری که در مشخصات بیان شده در بالا ، اتفاق بیفتد می تواند نشانه بیماری در حیوان باشد .البته همان طور که می دانیم در کار دامداری به ندرت پیش می آید پس از تشخیص بیماری ، دام ها را درمان کنند و بیشتر سعی می کنند تا دام ها را از بیماری و عوامل بیماری زا تا می توانند دور نگه دارند ، یعنی پیشگسری را مقدم بر درمان می دانند .
شما مشتریان عزیز برای تهیه دام بهداشتی و سالم می توانید ، در خواست های خود را با گروه فروش گوسفند زنده در میان بگذارید.همکاران ما همواره آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

بهداشت دام ها

  • فائزه کاظمی
  • ۰
  • ۰

رفتار شناسی در حیوانات را می توان تحقیق و بررسی علت رفتارهای مشخصی که حیوانات در حرکات ، صداها و رفتارشان که در کنار همنوعان خود دارند و در شرایط مختلف از خود نشان می دهند ، دانست .

نکته که در بررسی رفتارهای حیوانات از جمله گوسفندان حایز اهمیت است ، چگونگی رابطه و پیوستگی های بین حیوانات اهلی شده و انسان ها می باشد.
• چرا دانستن رفتار دام ها مهم است ؟
دانستن دلایل رفتارهای دام ها ، به دامداران بسیار کمک می کند که بتواند دام های خود را بهتر مدیریت کند و از دام ها به بهترین نحو ممکن مراقبت کند و از اتفاقات غیر منتظره در گله جلوگیری بکند.
• اهلی کردن حیوانات برای نگهداری در دامداری
از سالهای بسیار دور انسان توانست حیوانات را برای استفاده از مزایای آنها اهلی کند . یکی از اولین این حیوانات که انسان برای اهلی کردن انتخاب کرد ، سگ ها بودند که می توانستند نقش حمایتی و محافظتی داشته باشند و در شکار نیز بسیار کمک می کردند .
انسان های اولیه با دقت در زندگی حیوانات ، درس های زیادی را از زندگی آنها یاد گرفتند . مثلا برای درمان برخی از بیماری از روش درمانی که حیوانات برای فرزندان خود بهره می بردند استفاده می کردند .
برای مثال نقل شده است که اگر جوجه ی پرستو به بیماری یرقان دچار شود ، پرستوی مادر به دنبال سنگی می رود و آن را به لانه اش می آورد که به اسم سنگ یرقان معروف است و با آن جوجه خود را مداوا می کند ، انسان نیز برای دست یافتن به این سنگ ، به بدن جوجه های پرستو ، زردچوبه می مالد تا پرستوی مادر به دنبال این سنگ برود و آنها بتوانند از این سنگ برای درمان بیماری یرقان خود استفاده کنند.
برای اهلی کردن و نگهداری از حیوانات انسانها سعی می کنند ، نژاد هایی را برای پرورش انتخاب کنند که بالاترین سود را برای دامدار داشته باشد مثلا گوسفندانی را انتخاب کند که دارای وزن گیری بالا ، پشم مرغوب و یا توانایی زاد و ولد بالایی باشند .
• رفتار حیوانات
بیشتر واکنش های حیوانات غریزی انجام می شود و محیط بیشترین تاثیرات روی رفتار حیوانات را بر جای می گذارد. البته در حیوانات ، یادگیری از محیط در هفته های اول بعد از تولد کم و به تدریج با بالاتر رفتن سن حیوان بیشتر خواهد شد .
• حواس گوسفندان
1. بینایی
گوسفندان می توانند در جهات مختلف ، اطراف خود را ببیند و به راحتی می توانند علف های خوب را در علفزار تشخیص داده و به سمت آنها بروند و از دشمنان و درندگان به سرعت فرار کنند و خود را نجات دهند.
2. نکته جالب دیگر این است که گوسفندان می توانند رنگ های زیاد و مختلفی را تشخیص دهند .
3. حس بویایی در گوسفند ضعیف است ولی از حس بویایی ضعیف خود می تواند در جاهای مختلف استفاده کند. مثلا می تواند غذاهای سالم را از غذاهای کپک زده تشخیص دهد ، تشخیص فرزند توسط گوسفند ماده ، تشخیص محل غذا و…. مواردی از استفاده از این حس است.
4. حس چشایی گوسفندان قوی است ، به طوریکه گوسفندان می توانند غذاهای فاسد را از غذاهای تازه و سالم تشخیص دهند و از حس لامسه خود نیز برای لمس کردن دیگر گوسفندان و لمس غذاها استفاده کنند.
• رفتار مربوط به چرا، در گوسفندان
گوسفندان معمولا دو بار در روز تغذیه می کنند . یکبار در صبح و یکبار نزدیک به غروب آفتاب و بقیه زمان ها در روز را معمولا به استراحت مشغول هستند ، البته طول زمان غذا خوردن در آنها معمولا حدود 5 تا 10 ساعت به طول می انجامد و این زمان به نژاد گوسفندان ، شرایط محیطی و… بر می گردد. گوسفندان در گله نسبت به تکی مقدار بیشتری علوفه مصرف می کنند.
گروه پخش گوسفند زنده قائم با دارا بودن سالها تجربه و سابقه کاری در زمینه پخش و فروش دام زنده می تواند سالمترین و بهترین گوسفند و گوساله زنده را به شما عزیزان ارائه دهد . این مرکز می تواند قصاب حرفه ای را نیز به محل شما اعزام کند.

بررسی رفتار گوسفندان

  • فائزه کاظمی