گوسفند زنده

پخش دام قائم از سال ۱۳۸۵ مشغول کار بوده تمام دامها بصورت کاملا سالم بهداشتی و در کوتاهترین زمان ممکنه تحویل مشتریان عزیز داده می شود. برای دریافت گوسفند زنده خود کافی است با ما تماس حاصل فرمایید و در کوتاهترین زمان ممکن گوسفند زنده خودرا تحویل بگیرید.

گوسفند زنده

پخش دام قائم از سال ۱۳۸۵ مشغول کار بوده تمام دامها بصورت کاملا سالم بهداشتی و در کوتاهترین زمان ممکنه تحویل مشتریان عزیز داده می شود. برای دریافت گوسفند زنده خود کافی است با ما تماس حاصل فرمایید و در کوتاهترین زمان ممکن گوسفند زنده خودرا تحویل بگیرید.

مرکز دام زنده قائم انجام کلیه امور قصابی در محل ودرب منازل شهروندان پایتخت تهران ارائه مینمایید که شامل قصاب گوسفندزنده در محل و قصاب گوساله زنده و قصابی بره و قصابی بز و قصابی مرغ و خروس .این مرکز سفارش گوسفند زنده همراه باقصاب مجرب در محل شما را ارائه مینمایید .
انجام امور قصابی درمحل از انواع دام و طیور انجام میشوددام قائم تهران تحویل در محل باقصاب و تحویل به مراکز خیریه داده میشود
فعالیتهای قصابی قائم در زمینه دام زنده اعم از قصابی گوسفند و قصابی گوساله.
انواع قصابی قائم:قصابی گوساله زنده.قصابی گوسفند زنده ، قصابی شتر زنده ، قصابی بره و بزغاله زنده ، قصابی انواع طیور و دام در خدمت مشتریان پایتختی تهران ارائه میشود

فروش گوسفند های محلی در اسرع وقت با قصاب

با مجوز رسمی از اداره دامپزشکی

گوسفند – بره – گوساله زنده جهت قربانی در مراسمات به همراه قصاب مجرب

طبقه بندی موضوعی

۱۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

درست است که گوشت گوساله و گوسفند از نظر مقدار آهن موجود در آنها تفاوت زیادی با هم ندارند اما چون گوشت گوسفند داری بافت های نرم است و راحت تر هضم می شود اکثر افراد ترجیح می دهند از گوشت گوسفند استفاده کنند.البته پزشکان به خانم های باردار توصیه می کنند که از گوشت قرمز که درصد آهن بیشتری دارد استفاده کنند اما کسانی که به بیماری چربی خون و مشکلات کلیوی مبتلا هستند می بایست مصرف گوشت قرمز خود را به حداقل ممکن کاهش دهند.

همان طور که می دانیم گوشت گوسفند بسیار چرب تر از گوشت گوساله است و برای افرادی که دارای کسترول ،چربی ،چاقی و….هستند مصرف آن توصیه نمی شود.
برای کسانی که به انجام تمرینات بدنسازی می پردازند گوشت گوساله را توصیه می کنند زیرا سطح تستسترون را در این ورزشکاران بالا می برد و از نظر درصد پروتئین به چربی ، گوشت گوساله نسبت به گوسفند بیشتر است.
طعم گوشت گوساله هایی که در طبیعت و با استفاده از مواد غذایی سالم بزرگ شده اند بسیار لذیذتراز گوساله های پرورشی است .
گوشت بره،دارای طعم عالی است و بسیار ترد می باشد و به راحتی هضم می شود و به جرات می توان گفت که اکثر ویتامین های گروه ب را در خود جای داده است و میزان چربی پایینی دارد.
اما بعضی افراد مصرف گوشت را به طور کامل از برنامه غذایی خود حذف می کنند اما نمی دانند، این کار می تواند مشکلات بسیاری را برای آنها به وجود آورد ،برای مثال بدن دچار کمبود کلسترول می شود و در نتیجه کبد، مجبور است آنزیم های تولید کلسترول را در خود فعال کند تا بتواند این کمبود را جبران کند و گاهی این کار تا جایی ادامه میابد که بدن از حد مورد نیاز خود ،بسیار بیشتر کلسترول تولید می کند که در نهایت باعث بروز بیماری می شود.
مصرف گوشت گوسفند برای کودکانی که دچار کم خونی ولاغری هستند و همچنین برای افراد با سن بالا توصیه می شود اما مصرف زیاد گوشت قرمز می تواند باعث بروز بیماری نقرص شود .
البته بهتر است که در مصرف همه مواد غذایی و در همه کارها اعتدال را رعایت کنیم و همان طور که در حدیث زیر اشاره شده است:
خیرُ الاُمورِ اوسَطُها.
میانه روی بهترین کار است
گوسفند زنده - http://goosfandzende.com

  • فائزه کاظمی
  • ۰
  • ۰

گوسفند را می توان از محدود دام هایی نام برد که در شرایط متفاوت از نظر آب و هوا دوام می آورد و با کمک ضعیفترین علف و غذا ها می تواند به زندگی خود ادامه دهد.

دو چیز اساسی در پرورش گوسفندان،میزان تولید مثل و همچنین مقدار گوشت دهی آنان است که کار پرورش آن را با سود دهی اقتصادی همراه می کند و اگر میش ها بتوانند دو یا چند قلو به دنیا بیاورند هزینه و مخارج های تولید ، پایین می آید.به طور میانگین حدود 80 در صد از اهمیت گوسفند ،گوشت و فقط حدود 20 درصد پشم گوسفند دارای اهمیت است.
شیر گوسفند نیز از نظر مقدار پروتئین و چربی آن بسیار غنی تر از شیر گاو است و چون گوسفندان فقط می توانند حجم بسیار کمی شیر تولید کنند، این عامل باعث بالا رفتن قیمت آن شده است.
امروزه به دلیل توسعه و ارتقاء زندگی انسان ها در همه حوزه های زندگی و صنعتی شدن و ترقی در حوزه های کشاورزی،دامپروری و… می توان تاثیرش را در تغذیه گوسفندان ازسنتی (علفزار و چراگاه ) به صنعتی (علوفه هیدروپونیک) مشاهده کرد.
• علوفه هیدروپونیک:
به بیان ساده،رشد و بزرگ شدن دانه های غلات همراه با رطوبت ماده غذایی که این رشد ،بیرون از خاک انجام می شود.
روش بالا باعث کم شدن هزینه ها و پایین آمدن طول مدت زمان تولید و افزایش کیفیت وحجم محصول تولید شده می شود و از نظر اقتصادی بسیار به صرفه تر از روش قدیمی است.
یکی از دستور های مستحب دین اسلام در زمان تولد نوزاد ،عقیقه کردن است:
عقیقه کردن را در واقع قربانی کردن گوسفند،شتر یا بز با آداب و رسوم و شرایط خاصی در روز هفتم تولد نوزاد را گویند. در واقع عقیقه را نوعی شکرگذاری و دفع بلا از فرزند تازه متولد شده می دانند.در عقیقه گوسفند باید حداقل6 ماه سن داشته باشد.
رسم و سنت معتقد است که گوشت مربوط به عقیقه را فرزند و پدر و مادر او مصرف نکنند و به فقرا(محل نگهداری کودکان بی سرپرست،سالمندان و…) دهند.
در هنگام قربانی کردن گوسفند می توان ذکر زیر را زمزمه کرد:
بسم‌الله و بالله، اللهم عقیقة عن فلان(به جای فلان اسم نوزاد گفته می شود) لحمها بلحمه و دمها بدمه و عظمها بعظمه. اللهم اجعلها و قاء لآل محمد علیه و آله السلام.
نکته مهمی که ذکر شده این است که صدقه دادن را نمی توان جایگزین عقیقه کرد.که این کار بر عهده پدر ،مادر اوست و اگر آنها بنا به دلایلی توانایی(مالی و…) انجام این کار را نداشتند ،انجام این عمل به دوران بزرگسالی خود فرزند واگذار می شود.

گوسفند زنده - http://goosfandzende.com

  • فائزه کاظمی
  • ۰
  • ۰

چرمی که امروزه بابت تهیه آن می بایست مبلغ گزافی را بپردازیم ، در گذشته به عنوان یک کالای لوکس و پر ارزش نبود بلکه در قدیم از آن به عنوان پاپوش،ذخیره آب،افسار و…برای مصارف روزانه استفاده می کردند.

پوست حیوانات تنها در زمان زنده بودن حیوان ،به کمک سیستم بدنشان،از گندیدگی محافظت می شود ولی پس از آنکه حیوان کشته شد ،باکتری های زیادی به سمت پوست حمله و آن را دچار فساد می کنند.روش های مختلفی برای نگهداری از پوست گوسفند وجود دارد: ریختن آب سرد ، خواباندن در نمک واستفاده از یخ و…
اگر این کار، سریع بعد از کشتن حیوان انجام نشود ،باعث بروز خرابی و آسیب به پوست می شود و از مرغوبیت نهایی کار می کاهد.
یکی دیگر از روش ها ،خواباندن قطعات پوست گوسفند در قالب هایی از جنس فلز است که این قالب ها را در آفتاب قرار می دهند تا هر چه زودتر آب آنها، بخار و خشک شوند.
البته کیفیت نهایی ،در روش خواباندن در نمک ،بالاتر خواهد بود.پوست گوسفند یکی از پر طرفدارترین چرم ها می باشد. در کشور ما، میزان تولید پوست گوسفند، به دلیل کشتار زیاد گوسفندان در سال ،بسیار بالاتر از مقدار پوست گاو است. به حدی که ،سالانه مقدار بسیار زیادی از پوست گوسفند را به خارج از ایران صادر می کنیم.ولی اگر این صادرات به جای پوست خام ،تبدیل به صادرات چرم شود ،می تواند علاوه بر افزایش اشتغال برای جوانان ، ثروت بیشتری را هم ،برای کشور به ارمغان آورد.
در کشور ما، بیشترین میزان چرم تولید شده از پوست گاو و بز بدست می آید و تنها قسمت کمی از پوست گوسفند ،تبدیل به چرم می شود ومتاسفانه، درصد بالایی از آن ،به صورت خام به کشور های دیگر صادر می شود.
برخی از محصولات تولیدی از پوست گوسفند:
• کیف ،کفش،دمپایی،پوتین
• روکش صندلی
• کت،بارانی،زیر انداز
• در گذشته از پوست گوسفند به عنوان ظرفی استفاده می کردند که می توانست لبنیات را در خود نگه دارد.خاصیت جالب و عجیب این ظرف ،سالم و خنک ماندن ماست به مدت حداقل یک هفته در آن بود.
در حال حاضر علاوه بر موارد بالا،از پوست گوسفند می توان وسیله های متفاوت و لوکس با کاربرد های متفاوت تولید و عرضه کرد.
طبق تحقیقاتی که محققین انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که نوزادانی که در ماه های اول تولد خود ،روی پوست حیوانات خوابیده اند ، نسبت به نوزادانی که در شرایط عادی بوده اند، ابتلا به آسم و آلرژی در آنها بسیار پایین تر خواهد بود.

گوسفند زنده - http://goosfandzende.com

  • فائزه کاظمی
  • ۰
  • ۰

بدن گوسفند از بخش های مختلفی تشکیل شده است.هر کدام از این بخش ها که حرکت بیشتری انجام داده باشند ،سفت تر و لذیذ تر هستند و قسمت هایی از بدن حیوان که کمتر از آن استفاده کرده باشد نرم تر است . برای مثال زبان ، گوشت اطراف گردن گوسفند که بسیار اعضای پر تحرکی بوده اند بسیار لذیذتر از دیگر اعضا هستند.

 قسمت های مختلف گوسفندان
o پاچه : گوشت هایی که در قسمت پای گوسفند وجود دارد را گویند.
o راسته : گوشت هایی که در دو طرف ستون فقرات گوسفند قرار دارد.
o ماهیچه : گوشتی که بدون استخوان و چربی و رگ باشد و مربوط به عضلات حیوان است.
o دنبه : قسمتی چرب از بدن گوسفند است که جای دم قرار گرفته است.
در دسته بندی گوسفندان، گاهی آنها را بر اساس داشتن و یا نداشتن دنبه تقسیم بندی می کنند . گوسفندان ایرانی، در اکثر موارد ، در گروه گوسفندان دنبه دار قرار می گیرند البته استثناهای هم وجود دارد.
• گوسفندان بدون دنبه
در نژاد زل ، گوسفندان بدون دنبه هستند و جزو معدود نژاد گوسفندان ایرانی بدون دم محسوب می شود. اصالت این نژاد گیلان و مازندران است و از نظر اقتصادی گوشت آنها بسیار برای پرورش دهنده سود آور است ولی چون پشم زبری دارند برای قالی بافی نمی توان از آن استفاده کرد.
• گوسفندان دارای دنبه کم
یکی از این گوسفندان ،گوسفند طالشی نام دارد و محل زندگیش ،استان گیلان و شهر طالش است . این گوسفندان دارای دنبه خیلی کوچکی هستند.
گوسفند اتابای نیز دارای دنبه خیلی کوچکی است . این گوسفند دارای هیکلی بزرگتر از نژاد زل است.
• گوسفندان دارای دنبه
در این گروه می توان تعداد زیادی از گوسفندان ایرانی را جای داد .مانند:
گوسفندان بلوچی ، لری بختیاری ، کله کوهی ، قره گل ، کردی ، شال ، کردی ، قزل ، مغانی ، قشقایی ، عربی ورامین ، زندی ، خوزستانی و…
همان طور که می دانیم در کشور عزیزمان ایران نژادهای مختلف از گوسفندان را پرورش می دهند که هر کدام دارای خصوصیات منحصر به فرد خود هستند و می توانند در آب و هوای مختلف دوام بیاورند .
ما در این مقاله به تقسیم بندی گوسفندان ایرانی براساس وجود دنبه در آنها پرداختیم . شما می توانید برای خرید گوسفند و گوساله زنده در هر زمان از شبانه روز که می خواهید با ما تماس بگیرید.

گوسفند زنده - http://goosfandzende.com

  • فائزه کاظمی
  • ۰
  • ۰

بروز بیماری های انگلی در حیوانات مخصوصا نشخوارکنندگان بسیار مهم است ،زیرا بیماری های انگلی مدت زمان زیادی ادامه پیدا می کنند و می توانند همه گله را مبتلا کنند و باعث ضررهای مالی فراوانی شوند.اما امروزه با پیشرفت علم و به کمک واکسن های زیادی که ساخته شده است ،می توانیم گسترش و انتقال این بیماری ها را کاهش دهیم.بیماری های عفونی می توانند از طریق شیر یا گوشت آلوده، به انسان منتقل شوند.

از رایج ترین عواملی که کبد گوسفند را آلوده می کند ،فاسیولا،دیکروسلیوم و…است.
• کرم کبد گوسفند( فاسیولا)
ابعاد این کرم حدود 3-5 سانتیمتر است.پس از عمل لقاح بین تخمک و اسپرم ،تخم انگل تولید می شود.که در طول زندگی خود به داخل آب وارد شده و خود را به گیاهان اطراف برکه می رساند و از طریق مصرف آب یا گیاه آلوده وارد بدن انسان یا حیوان می شود و خود را به کبد میزبان وارد کرده و از مواد داخل کبد تغذیه می کند و به بلوغ می رسد.
به دلیل آنکه کرم از خون تغذیه می کند باعث ایجاد کم خونی در انسان می شود و گاهی این کرم ها با وارد شدن به دیگر اعضای بدن،آسیب هایی را به لوزوالمعده ،عروق خونی،مغز،ریه،آپاندیس و…می رسانند.
محل ذخیره مواد مغذی،جگر است اما در عین حال مواد سمی و زائد ،داروها،هورمون ها و…نیز در این عضو جمع می شوند،پس ممکن است بعضی از این مواد که برای بدن ما مضر هستند ، در جگر حیوانات ذخیره شده باشند و ما با مصرف جگر آلوده دچار بیماری شویم.البته احتمال وجود مواد ناسالم در جگر دام هایی با سن پایینتر ،بسیار کم است.
درست است که مقدار پروتئین و کلسترول موجود در کبد گوسفند با مقدار پروتئین در گوشت گاو برابر است اما مقدار آهن آن 2 تا 3 برابربیشتر تخمین زده شده است.
هنگام خرید جگر باید وضعیت ظاهری آن را به طور کامل بررسی کنید و جگرهای دارای کیست را نباید تهیه کنید، زیرا اگر این کرم ها حین پخت به خوبی حرارت داده نشوند ،می توانند از طریق حلق انسان به سمت چشم او بروند و باعث بیماری در چشم ها شوند.
در هر صورت برای آنکه از سلامت گوسفند و گوساله هایی که تهیه می کنید مطمئن باشید و برای مصرف آنها دچار نگرانی نشوید ،باید دام ها را از مراکز معتبری که تحت نظر سازمان دامپزشکی هستند بخرید و دام ها می بایست با تغذیه سالم رشد کرده باشند.
گروه گوسفند زنده می تواند بهترین انتخاب برای خرید گوسفند سالم برای شما باشد.

گوسفند زنده - http://goosfandzende.com

  • فائزه کاظمی
  • ۰
  • ۰

دلایل زیادی برای افزایش و نوسان قیمت گوسفند در بازار ایران وجود دارد. در زیر به توضیح برخی از این دلایل می پردازیم.
با بالا رفتن قیمت گوسفند ، برای پیدا کردن مقصر،بین مسئولان اختلاف نظر پیش می آید.عده ای از آنان معتقدند که صادرات دام باعث افزایش قیمت گوشت می شود و عده ای نیز حضور دلالان را عامل بروزاین گرانی ها می دانند ،برخی هم افزایش قیمت کاه و جو ،سرد شدن هوا و…را باعث بالاتر رفتن قیمت گوسفند دانسته اند.

اما به گفته رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ، دلیل اصلی گران بودن گوشت گوسفند ، زیاد بودن قیمت دام زنده است . یعنی خود گوسفندان مقصر این گرانی ها هستند!
مانند همه کالا ها ،یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت گوسفند ، بحث عرضه و تقاضا در بازار است .همان طور که می دانیم وقتی عرضه یک کالا (گوشت گوسفند) در بازار کم شود ، طبق قانون عرضه و تقاضا ، قیمت آن در بازار افزایش پیدا می کند و با افزایش قیمت ها ، فقط کسانی که پول بیشتری دارند می توانند به تهیه آن کالا اقدام کنند.
قصابان علاقه دارند که دام ها را به صورت گلچین شده از دامداران خریداری کنند ولی این درخواست معمولا مورد تائید دامداران قرار نمی گیرد زیرا آنها ترجیح می دهند دام های خود را به صورت گله ای و با هم بفروشند و تنها در صورتی به فروش دام به صورت تکی اقدام می کنند که بتوانند دام تک را با قیمت بالاتری به قصابان بفروشند و به همان نسبت قصابان نیز گوشت را با قیمت بیشتر به مردم عرضه می کنند.
• گاهی به دلیل آب و هوای خوب و بارش های مناسب فصلی که در بعضی از سال ها در کشور داریم ، شاهد مراتع غنی ای برای تغذیه دام ها هستیم ، به همین دلیل در این سال ها عشایر کشورمان ترجیح می دهند دام های خود را کمی دیرتر برای فروش به بازار بفرستند تا دام هایشان کمی بزرگتر و سنگین تر شوند . شاید بتوان گفت این عامل هم در افزایش قیمت ها بی تاثیر نیست.
قیمت گوسفند در زمان های مختلف تغییر می کند ،مثلا در عید قربان ، شاهد افزایش قیمت گوسفندان هستیم.
گروه فروش گوسفند زنده در تمام سال آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد و شما می توانید گوسفند سالم را با قیمت مناسب از این مرکز تهیه کنید و مطمئن باشید که گوسفندان عرضه شده در این مرکز دارای تائیدیه های لازم از سازمان دامپزشکی هستند.

گوسفند زنده - http://goosfandzende.com

  • فائزه کاظمی
  • ۰
  • ۰

با رشد و افزایش جمعیت در سراسر جهان ، نیاز مردم به گوشت و فراورده های گوشتی بیشتر از پیش احساس می شود. به همین دلیل دامداران به تدریج سعی کردند به پرورش دام هایی روی بیاورند که گوشت بیشتر و با کیفیت بالاتری داشته باشد.

اما همان طور که می دانیم ، به دلیل کم آبی و استفاده بی رویه دام ها از مراتع در اکثر مناطق کشور،شاهد مراتع غنی نیستیم به همین دلیل دامداران برای جبران کمبود تغذیه در دام ها ،مجبورند دام های ضعیف را از گله جدا کرده و برای مدت زمان معینی به آنها جیره غذایی (شامل چند نوع ماده غذایی ) بدهند.
البته درست است که در روش تغذیه تکمیلی ،افزایش چربی در بدن گوسفندان باعث سنگین شدن وزن آنها می شود اما چون تغذیه این دام ها فقط با علوفه تازه نیست ،کمی در طعم گوشت آن تاثیر منفی می گذارد.
در زیر به معرفی برخی از نژادهای گوسفندان ایرانی اشاره می کنیم:
• نژاد کلکو
این نژاد از گوسفندان دارای حجم پشم بالایی به رنگ کرم روشن هستند و این نژاد را می توان بین قم و ورامین مشاهده کرد. لکه هایی در گوش،بینی،کنار گوش و چشمهایش دیده می شود.توانایی پیاده روی در این گوسفند به دلیل پاها و قامت کشیده اش بسیار بالاست.
این نژاد از گوسفند به راحتی می تواند خود را با شرایط خشک ( کم آبی زیاد )سازگار کند.
نوع ماده آن بر خلاف نر آن بدون شاخ است ،این نژآد از گوسفند دارای سود دهی بالایی است.
• نژاد لری بختیاری
اصالت این نژاد به استان چهارمحال بختیاری برمی گردد.این گوسفند دارای گوش ها و سرها و دنبه بزرگ است.اما به دلیل آنکه فروش دنبه نسبت به گوشت برای دامداران سود کمتری دارد بنابراین دامداران سعی کرده اند گوسفندانی را که دارای دنبه سنگین و آویزان هستند را از گله خود خارج کنند و اکثر این گوسفندان فاقد شاخ هستند.
• نژاد زل(آریایی)
این خانواده از گوسفندان را می توان در سواحل دریای خزر و همچنین بخش هایی از گرگان یافت . طبق مدارک تاریخی مشاهده شده معلوم شده است که قوم آریایی هایی که در کنار دریای خزر ساکن بودند این نژاد را پرورش می دادند.این گوسفندان دارای سرهای کوچکی هستند و نرها شاخ های نسبتا بلندی دارند و فقط در بعضی از ماده ها، شاخ می بینیم.
• گوسفند طالشی
منطقه زندگی این گوسفند در استان گیلان(طالش)است.این گوسفند به دلیل جثه ،میزان گوشت بیشتری هم تولید می کند و یکی از نژاد های گوشتی در ایران به شمار می رود و در قسمت هایی از بدنش می توانید لکه هایی را مشاهده کنید.
• نژاد افشاری
سرعت رشد دراین نژاد بسیار بالاست و می تواند در آب و هوای سرد به راحتی دوام بیاورد و در برابر بیماری ها مقاوم تر از دیگر گونه هاست . نر و ماده این گوسفندان دارای شاخ هستند. این گوسفند بلند قد و دارای پای باریک و بلند است.
البته در ایران نژاد های مختلف و بیشتری از گوسفندان وجود دارد .اگر شما برای خرید گوسفند نیاز به اطلاعات بیشتری دارید بهتر است با گروه فروش گوسفند زنده تماس بگیرید.

گوسفند زنده - http://goosfandzende.com

  • فائزه کاظمی
  • ۰
  • ۰

درست است که گوشت گوساله و گوسفند از نظر مقدار آهن موجود در آنها تفاوت زیادی با هم ندارند اما چون گوشت گوسفند داری بافت های نرم است و راحت تر هضم می شود اکثر افراد ترجیح می دهند از گوشت گوسفند استفاده کنند.البته پزشکان به خانم های باردار توصیه می کنند که از گوشت قرمز که درصد آهن بیشتری دارد استفاده کنند اما کسانی که به بیماری چربی خون و مشکلات کلیوی مبتلا هستند می بایست مصرف گوشت قرمز خود را به حداقل ممکن کاهش دهند.

همان طور که می دانیم گوشت گوسفند بسیار چرب تر از گوشت گوساله است و برای افرادی که دارای کسترول ،چربی ،چاقی و….هستند مصرف آن توصیه نمی شود.
برای کسانی که به انجام تمرینات بدنسازی می پردازند گوشت گوساله را توصیه می کنند زیرا سطح تستسترون را در این ورزشکاران بالا می برد و از نظر درصد پروتئین به چربی ، گوشت گوساله نسبت به گوسفند بیشتر است.
طعم گوشت گوساله هایی که در طبیعت و با استفاده از مواد غذایی سالم بزرگ شده اند بسیار لذیذتراز گوساله های پرورشی است .
گوشت بره،دارای طعم عالی است و بسیار ترد می باشد و به راحتی هضم می شود و به جرات می توان گفت که اکثر ویتامین های گروه ب را در خود جای داده است و میزان چربی پایینی دارد.
اما بعضی افراد مصرف گوشت را به طور کامل از برنامه غذایی خود حذف می کنند اما نمی دانند، این کار می تواند مشکلات بسیاری را برای آنها به وجود آورد ،برای مثال بدن دچار کمبود کلسترول می شود و در نتیجه کبد، مجبور است آنزیم های تولید کلسترول را در خود فعال کند تا بتواند این کمبود را جبران کند و گاهی این کار تا جایی ادامه میابد که بدن از حد مورد نیاز خود ،بسیار بیشتر کلسترول تولید می کند که در نهایت باعث بروز بیماری می شود.
مصرف گوشت گوسفند برای کودکانی که دچار کم خونی ولاغری هستند و همچنین برای افراد با سن بالا توصیه می شود اما مصرف زیاد گوشت قرمز می تواند باعث بروز بیماری نقرص شود .
البته بهتر است که در مصرف همه مواد غذایی و در همه کارها اعتدال را رعایت کنیم و همان طور که در حدیث زیر اشاره شده است:
خیرُ الاُمورِ اوسَطُها.
میانه روی بهترین کار است.

گوسفند زنده - http://goosfandzende.com

  • فائزه کاظمی
  • ۰
  • ۰

بروز بیماری های انگلی در حیوانات مخصوصا نشخوارکنندگان بسیار مهم است ،زیرا بیماری های انگلی مدت زمان زیادی ادامه پیدا می کنند و می توانند همه گله را مبتلا کنند و باعث ضررهای مالی فراوانی شوند.اما امروزه با پیشرفت علم و به کمک واکسن های زیادی که ساخته شده است ،می توانیم گسترش و انتقال این بیماری ها را کاهش دهیم.بیماری های عفونی می توانند از طریق شیر یا گوشت آلوده، به انسان منتقل شوند.

از رایج ترین عواملی که کبد گوسفند را آلوده می کند ،فاسیولا،دیکروسلیوم و…است.
• کرم کبد گوسفند( فاسیولا)
ابعاد این کرم حدود 3-5 سانتیمتر است.پس از عمل لقاح بین تخمک و اسپرم ،تخم انگل تولید می شود.که در طول زندگی خود به داخل آب وارد شده و خود را به گیاهان اطراف برکه می رساند و از طریق مصرف آب یا گیاه آلوده وارد بدن انسان یا حیوان می شود و خود را به کبد میزبان وارد کرده و از مواد داخل کبد تغذیه می کند و به بلوغ می رسد.
به دلیل آنکه کرم از خون تغذیه می کند باعث ایجاد کم خونی در انسان می شود و گاهی این کرم ها با وارد شدن به دیگر اعضای بدن،آسیب هایی را به لوزوالمعده ،عروق خونی،مغز،ریه،آپاندیس و…می رسانند.
محل ذخیره مواد مغذی،جگر است اما در عین حال مواد سمی و زائد ،داروها،هورمون ها و…نیز در این عضو جمع می شوند،پس ممکن است بعضی از این مواد که برای بدن ما مضر هستند ، در جگر حیوانات ذخیره شده باشند و ما با مصرف جگر آلوده دچار بیماری شویم.البته احتمال وجود مواد ناسالم در جگر دام هایی با سن پایینتر ،بسیار کم است.
درست است که مقدار پروتئین و کلسترول موجود در کبد گوسفند با مقدار پروتئین در گوشت گاو برابر است اما مقدار آهن آن 2 تا 3 برابربیشتر تخمین زده شده است.
هنگام خرید جگر باید وضعیت ظاهری آن را به طور کامل بررسی کنید و جگرهای دارای کیست را نباید تهیه کنید، زیرا اگر این کرم ها حین پخت به خوبی حرارت داده نشوند ،می توانند از طریق حلق انسان به سمت چشم او بروند و باعث بیماری در چشم ها شوند.
در هر صورت برای آنکه از سلامت گوسفند و گوساله هایی که تهیه می کنید مطمئن باشید و برای مصرف آنها دچار نگرانی نشوید ،باید دام ها را از مراکز معتبری که تحت نظر سازمان دامپزشکی هستند بخرید و دام ها می بایست با تغذیه سالم رشد کرده باشند.

گوسفند زنده - http://goosfandzende.com

  • فائزه کاظمی
  • ۰
  • ۰

گوسفند زنده برای چی می خوای؟برای عید قربان،می خوای؟ یا برای تولد نوزادی که تازه به جمع خانواده شما اضافه شده می خوای که قربانیش کنی؟ یا شاید بخوای به یه موسسه خیریه صدقه بدی و یا در ماه محرم برای هیئت های عزاداری حسینی ،گوسفند می خواهید؟

خرید دام زنده دارای راه و روش خاص خود است که اگر بخواهید از مکان های متفرقه خرید خود را انجام دهید ،شاید دچار دردسر شوید .چون تهیه گوسفند سالم و تایید شده از سازمان دامپزشکی ، بسیار دارای اهمیت است .
طبق اطلاعیه ای که سازمان بهداشت جهانی منتشر کرده بیان داشته است که علاوه بر بیماری هایی که شناخته شده اند ،خیلی از بیماری ها، بین انسان و دام ها مشترک و قابل سرایت به انسان هستند. انتقال بیماری از دام به انسان می تواند بسیار راحت از طریق تماس با خون و گوشت آلوده اتفاق بیفتد و همچنین اگر ضایعات دام را پس از سربریدن در مکان های باز و نزدیک به محل زندگی انسان ها رها کنیم ،امکان انتشار بیماری ها را افزایش داده ایم.
حتی اگر بخواهیم بعد از مدتی به سراغ پاکسازی این زباله ها برویم چون سریع فاسد و جذب محیط زیست می شوند ، نمی توانیم به طور کامل کارپاکسازی را انجام دهیم و با فرض پاکسازی آنها ،بعد از مدت طولانی ،همچنان حشرات و حیوانات موذی بسیاری در آن مکان دیده خواهند شد.
هر دلیلی که برای خرید گوسفند زنده داشته باشید، باید گوسفندی تهیه کنید که از سلامتیش مطمئن باشید.گوسفندی که واکسن هایش را به موقع دریافت کرده باشد ،تغذیه مناسب و سالم داشته باشد و همچنین تاییدیه های لازم را از سازمان دامپزشکی گرفته باشد.
البته در کشور ما ، روزهایی مثل عید قربان تقاضا برای خرید گوسفند بسیار زیاد می شود و اگر سر بریدن گوسفندان در مکان های مناسب انجام نشود باعث زشت و آلوده شدن چهره شهر خواهد شد و مسئولین همواره تاکید می کنند که مردم دام های خود را از مراکز معتبر و بهداشتی تهیه کنند.
پس از آنکه گوسفند یا گوساله خود را سفارش دادید ما(گروه گوسفند زنده) می توانیم، در صورت نیاز شما ، قصاب کارآزموده که با قوانین ذبح اسلامی و بهداشتی آشنایی کامل داشته باشد را به محل مورد نظر شما اعزام کنیم.

گوسفند زنده- http://goosfandzende.com

  • فائزه کاظمی